Love, theoretically

Loraines_books 17 april 2024
Ali Hazelwood doet het weer! De combinatie van romantiek en humor in een academische setting blijkt opnieuw een succes!

Elsie leeft in een multiversum: de ene dag is ze een theoretisch natuurkundige, de andere dag biedt ze haar diensten aan als nepvriendin om haar schamele salaris als wetenschapper te compenseren. Op een dag botsen haar parallelle werelden: de irritant aantrekkelijke Jack - die haar kent als de 'vriendin' van zijn broer - moet beslissen of ze haar droombaan bij MIT krijgt. Elsie bevindt zich op een wetenschappelijk slagveld en moet zichzelf ook nog verdedigen tegen Jacks zwaartekrachtveld. Of wordt het tijd dat Elsie haar theorieën over liefde in de praktijk brengt?

De academische wereld is in dit boek meer aanwezig dan haar voorgaande boeken. Het maakt het verhaal technisch en aangezien het een slowburn is komt het begin wat traag op gang. Wat wel meteen van pagina één aanwezig is, is de kenmerkende humor van Ali Hazelwood. Een combinatie van droge en sarcastische humor die je telkens een slappe lach bezorgd.

Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Elsie. Het voelt dan ook alsof je een band met haar krijgt. Elsie is sympathiek en een doorzetter. Ze is een realistisch personage, waarin iedereen wel een deel van zichzelf kan herkennen. Door ook diepgang op te zoeken zie je verschillende kanten van Elsie en leef je met haar mee.

De onderliggende, sluimerde, chemie is het gehele boek aanwezig. Je vliegt door het boek heen, en wilt steeds meer lezen over Elsie en Jack. Ali Hazelwood weet precies hoe ze je aandacht moet vangen en vasthouden. Door een vleugje mysterie en de onderlinge rivaliteit tussen Elsie en Jack lees je het boek in één ruk uit.

Wat heb ik weer genoten! Ik hoop dat er nog heel veel boeken van Ali Hazelwood gaan verschijnen, want ik vind ze heerlijk.

‘Love, theoretically’ krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Uitgeverij The House of Books.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books