De verbouwing!

Loraines_books 28 maart 2024
‘De verbouwing’ is het perfecte boek voor de liefhebbers van de marriage of convenience trope!

LaRynn en Deacon hadden als tieners een korte zomerliefde, met niet bepaald een happy end. Maar nu, tien jaar later, laten hun grootmoeders hun samen een vervallen gebouw in Santa Cruz na. En zit er niets anders op dan samenwerken om hier weer iets moois van te maken. LaRynn kan aan geld komen, maar moet getrouwd zijn om aanspraak te maken op haar erfenis. Deacon heeft de nodige bouwkundige kennis, maar geen geld. Ze sluiten een deal: ze trouwen, en blijven getrouwd voor zolang het nodig is om het gebouw op te knappen en met winst te verkopen, en gaan dan weer uit elkaar. Maar samenwonen en werken in een huis zonder muren? Zonder de gebruikelijke leuke kanten van getrouwd zijn blijkt het een ware uitdaging om zo op elkaars lip te zitten...

Tarah DeWitt heeft een fijne schrijfstijl. Ze besteed veel aandacht aan de personage en de setting van het verhaal. Je voelt dat er tussen LaRynn en Deacon een bepaalde spanning hangt. Een marriage of convenience lijkt dan niet de meest ideale optie, maar ze hebben het geld nodig. Dit maakt de spanning tussen LaRynn en Deacon nog leuker.

De relatie tussen LaRynn en Deacon ontwikkelt zich op een fijn tempo. Je kunt alles goed volgen en het is ook logisch. De passie was een leuke verrassing in het boek. In het boek zat meer spice dan verwacht.

Je ziet LaRynn en Deacon groeien als mensen. Onzekerheden komen boven en diepgaande gesprekken worden gevoerd. Hierin vindt het boek ook zijn diepgang. In het begin is LaRynn best afstandelijk en uit de hoogte. Gelukkig geeft de auteur achtergrond informatie waardoor ik haar beter kon begrijpen.

Wel vond ik dat er geregeld iets te veel in detail werd getreden over bijzaken. Hierdoor werd de focus van het verhaal verschoven en koste het steeds weer een beetje moeite om in het verhaal te komen.

‘De verbouwing’ is een leuke feelgood die ik met plezier heb gelezen.

Het boek krijgt van mij ***,5!

Bedankt voor het recensie-exemplaar AW Bruna.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books