Het boek der deuren.

Loraines_books 11 maart 2024
‘Het boek der deuren’ zit magnifiek in elkaar!

Boekverkoper Cassie leidt een rustig bestaan in New York wanneer ze van haar favoriete klant een oud boek erft. Cassie ontdekt al snel dat het boek der deuren magische krachten bezit. En er zijn meer boeken die wonderlijke - of verschrikkelijke angstaanjagende – dingen kunnen doen. Cassie wordt geconfronteerd met een wereld vol geweld en gevaar. De enige die haar kan helpen is een bibliothecaris met een geheime bibliotheek vol magische boeken. Een man die op de vlucht is voor een nog veel groter gevaar.

In het begin heeft het mij even tijd gekost om in het verhaal te komen. Je krijgt meteen veel informatie en maakt kennis met diverse personages. Het is lastig onderscheidt te maken tussen iedereen en ieders motieven. In het begin heb ik dan ook getwijfeld om door te lezen. Ik vond het lastig om het verhaal te volgen.

Wat ben ik blij dat ik toch heb besloten door te lezen. Na ongeveer 100 pagina’s wist Gareth Brown mijn aandacht te grijpen. Ik werd het mysterie ingezogen en begon verbanden te zien. Op dat moment gaat het verhaal bij jezelf ook leven en ben je nieuwsgierig hoe het afloopt. Door ook regelmatig van perspectief te wisselen volg je de verhaallijn vanuit meerdere invalshoeken. Het zet je op het verkeerde been, maar geeft je ook meer informatie. Je moet als lezer aan de slag om waarheid van leugens te onderscheiden.

De tijdlijn van het boek is daarentegen wat lastiger te volgen. Je maakt sprongen door verschillende jaren, maar hier wordt niet altijd even uitgebreid bij stilgestaan. ‘Het boek der deuren’ is een boek waarbij je te allen tijde je aandacht bij het verhaal moet houden. Een cruciaal detail missen en je kunt het verhaal al niet meer goed volgen. Ik heb daarom echt de tijd genomen om het boek met aandacht te lezen. Dan kun je denk ik ook het meest van het boek genieten.

‘Het boek der deuren’ is een spannende en mysterieuze fantasy.

Het boek krijgt van mij ***!

Bedankt voor het recensie-exemplaar LS Amsterdam.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books