Ik niet van jou.

Loraines_books 17 maart 2024
‘Ik niet van jou’ is een boek dat je moet uitlezen om de essentie te begrijpen.

Een manager van middelbare leeftijd is verliefd op Karin, maar zij niet op hem. Hij trouwt met een ander, waarmee hij een huis koopt en verre reizen maakt. Ze blijven kinderloos. Als hij jaren later weer contact zoekt met Karin, blijkt het anders te zijn dan hij altijd dacht. Krijgen hij en Karin een nieuwe kans?

‘Ik niet van jou’ is een verhaal waar ik mij doorheen heb moeten worstelen, vooral in het begin. Het verhaal springt van de hak op de tak en de tijdsprongen zijn groot. Het is lastig om de verhaallijn te volgen. Het verhaal gaat alle kanten op in een snel tempo. Daarnaast is hoofdpersoon Jan niet altijd even sympathiek. Dit samen zorgt ervoor dat je een afstand voelt tot het verhaal.

Toch ben ik blijven doorlezen, omdat ik Jan een interessant personage vond. Je ziet duidelijk dat hij is op zoek is naar liefde en dit op verschillende manieren probeert te vinden. De gevolgen die deze, op momenten bijna obsessieve zoektocht, met zich mee brengt worden tot in detail beschreven. Zo begin je Jan toch steeds beter te begrijpen. Helaas zijn de uitspraken die hij doet niet altijd even vrouwvriendelijk, iets wat mij op een gegeven moment wel begon te storen.

Pas toen ik het laatste hoofdstuk had gelezen kon ik de essentie van het verhaal begrijpen en kreeg ik ook meer begrip voor Jans perspectief. Er zit zeker potentie in het verhaal, alleen ging de verhaallijn voor mij veel te veel van de hak op de tak. Zo verloor het verhaal zijn boodschap.

Het boek krijgt van mij daarom ook **.

Helaas was dit niet het boek voor mij, maar mocht je van romans houden met veel wendingen, is het wellicht wel een boek voor jou.

Bedankt voor het recensie-exemplaar Jan van der Meulen.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books