Luke

Loraines_books 06 maart 2024
Cora Rose is in korte tijd een van mijn favoriete auteurs geworden. Ook met ‘Luke’ heeft Cora Rose weer een heerlijk boek geschreven.

Elliot houdt van structuur en routine. Dan raast de chaotische, maar knappe Luke zijn leven binnen. Luke verleidt Elliot op manieren die hij niet gewend is. De muur die Elliot om zijn hart heeft gebouwd begint af te brokkelen. Kan hij de man weerstaan die ervoor leeft om alle regels te overtreden?

Je kunt niets anders dan Luke en Elliot in je hart sluiten. Vooral hun karakters spreken je aan. Luke laat zich niet snel uit het veld slaan en is eigenwijs. Dit kan de rustige en gestructureerde Elliot nog wel eens uit balans brengen. Dit zijn de momenten in het boek waarin je ziet wat Luke en Elliot voor elkaar betekenen. Daarnaast zitten de dialogen vol humor en passie. De confrontaties die Elliot en Luke met elkaar aangaan zijn geweldig. Hun ware karakters komen dan naar voren. Op deze momenten doen zij zich niet anders voor, maar zie je de ‘echte’ Luke en Elliot doorschemeren.

Hoewel de opbouw van de verhalen van Cora Rose altijd wel een beetje op elkaar lijken, is de invulling van het verhaal telkens weer compleet anders. Ook nu weet Cora Rose je aandacht te vangen. Elliot en Luke hebben hun eigen onzekerheden en uitdagingen in het leven. Afwisselend neem je een kijkje in hun levens. Je krijgt begrip voor ze en leeft met ze mee.
De zussen van Elliot weten ook precies hoe ze het vuurtje moeten aanwakkeren. Ze zorgen ervoor dat de dynamiek tussen Luke en Elliot nog beter naar voren komt. Daarnaast zien we ook de koppels uit de vorige boeken terug. Dat vind ik een groot pluspunt. Zo blijf je op de hoogte van iedereen.

Persoonlijk vond ik ‘Luke’ niet het beste boek in de serie. Voor mij bleven de personages iets te oppervlakkig. Je krijgt het gevoel dat er meer achter zit, maar die diepgang wordt niet altijd opgezocht.

‘Luke’ is weer een top verhaal van Cora Rose. Ik kan niet wachten op haar volgende boek!

‘Luke’ krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar MH Books

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books