Mooi verhaal

Liefde voor lezen 03 augustus 2021
Lucinda Riley kennen we, denk ik, allemaal van de zeven zussen serie. Ik ben heel erg fan. Dus ik vond het wel tijd om een ander boek van Lucinda Riley te lezen. Het werd de Nachtroos.

Wat mij direct opviel is dat Lucinda Riley dit boek precies het zelfde schrijft als de boeken in de zeven zussen serie. Het start in het verleden, gaat naar het heden en wisselt vervolgens tussen personages en het heden en verleden. Ik denk dat dit gewoon haar manier van schrijven is. Maar vind ik dit vervelend? Nee, helemaal niet! Het stoort mij niet en vind het een mooie manier van schrijven. De sfeer en de personages worden hiermee goed beschreven/neergezet.

Buiten de schrijfstijl is het mooi verhaal over hoop, liefde en geheimen. Maar vooral de zoektocht daarna. Ook weet Lucinda origineel te blijven. In het verhaal zitten een paar leuke plottwisten die het verhaal net wat leuker maken, maar ook zorgde dat mijn aandacht erbij bleef. Want met bijna 600 bladzijdes is het zeker geen dun boek!

Meer recensies van Liefde voor lezen