Afschuwelijk

Liefde voor lezen 03 augustus 2021
Mijn oma en haar zus waren 3 en 6 maanden toen ze in een internaat kwamen te wonen dat gerund werd door nonnen. Beide hebben ze tot hun 16de er gewoond. De verhalen in dit boek zijn dus ook de verhalen van mijn familie. Mijn oma is al jong overleden, lang voordat ik geboren werd. Mijn oud tante ken ik wel. Heel soms vertelt ze wel eens iets over haar tijd bij de nonnen. Maar nooit uitgebreid. Er over praten vind ze moeilijk en dat begrijp ik. Ze is getekend voor het leven. Na het lezen van dit boek begrijp ik haar alleen maar meer. Wat een afschuwelijkheden zijn haar en alle anderen vrouwen aan gedaan. Hoe kan je zo zijn? Hoe kan het nou dat niemand ooit aan de bel heeft getrokken? De verhalen in dit boek is het topje van de ijsberg. Er zijn zoveel levens verwoest, zoveel vrouwen moeten met littekens leven. Echt hartverscheurend. En geeft inzicht

Dit boek lees je zeker niet even tussendoor. Het heeft diepe indruk op mij gemaakt. Ik vind het mooi dat 10 vrouwen de kans hebben gekregen om hun stem te laten horen. Want wat er gebeurd is mag nooit vergeten worden.

Meer recensies van Liefde voor lezen