Zo heftig, ik was er stil van

Liefde voor lezen 03 augustus 2021
Ik had een heftig boek verwacht, maar zo heftig niet. Toen ik het boek uit had was ik er stil van en de dagen erna heb ik er nog een paar keer aan moeten denken.

Het verhaal is fictief, maar ook weer niet. De schrijfster vertelt het verhaal van duizenden migranten die dit verhaal echt meegemaakt hebben. En dat maakt het zo heftig. Het boek geeft een in kijkje in het leven van een migrant. De schrijfster heeft jaren onderzoek gedaan om het verhaal zo realistisch te houden. En dat is gelukt. Wel vroeg ik mij soms af of Lydia en Luca niet net iets te veel geluk hadden. Het mooie vind ik ook dat er ook aandacht is voor het verleden. Hierin worden de personages goed neergezet, maar wordt ook belicht hoe het is gekomen dat Lydia en Luca op de vlucht moeten. In combinatie met een vlotte schrijfstijl ging het verhaal echt onder mijn huid zitten. Ik voelde tijdens het lezen gewoon de stress en angst van Lydia.

Meer recensies van Liefde voor lezen