k zou het wel weten, lekker naar de zon, het lekkere eten en mooie straten vol cultuur en gezelligheid. In bestemming Barcelona neemt Lianne ons mee op reis naar het zonnige Barcelona. Al meteen zet ze een lekker sfeertje neer en toont ze ons de mooie bezienswaardigheden zoals de Sagrada Familia en casa Milà. We lopen over La Rabmla, langs gezellige eettentjes en terrasjes waar je de beste tapas kunt eten. Ik ben om hoor, ik ga mee!

‘Het is de geur van zon, zee en genieten van het leven.’

Nadat haar relatie beëindigd is, besluit Melissa op het vliegtuig te stappen en een tijd in Barcelona te verblijven. Na een verschrikkelijke reis komt ze in haar appartementje aan wat ze een maand kan huren omdat de bewoner op reis is. Het komt dan ook als een verrassing voor beide als deze bewoner een maand eerder terug lijkt te zijn. Het is alsof alles tegenzit voor Melissa. Beslist ze het vliegtuig terug te pakken, of vindt ze een oplossing en ontdekt ze het heerlijke leven in Barcelona? En zal ze ooit weer vertrouwen hebben in de liefde?

Melissa is een uitgesproken personage en bij de start van het verhaal lijkt het haar niet mee te zitten. Na wat gemopper leren we haar beter kennen en maken we snel kennis met de andere personages. Er zit een lekker vaartje in het verhaal en al snel voelen we ons aardig thuis in Barcelona. Lianne Reijntjes weet een fijne sfeer te creëren waardoor je als lezer het gevoel hebt de Spaanse zon te voelen en zin krijgt in een strandfeestje.

Met humor en een vlotte schrijfstijl is Bestemming Barcelona een lekkere feelgood die je even doet vergeten dat het weer hier in Nederland helemaal niet zo zonnig is. Een verhaal waardoor je zin krijgt in vakantie! Dat er iets speelt tussen Melissa en Rafael dat is voor de lezer al snel voelbaar, maar als ze dan even een uitstapje maakt ga je daaraan wel twijfelen.

Bestemming Barcelona is echt even het vakantiegevoel vanaf je eigen bank. Een korte feelgood om lekker bij weg te dromen en te genieten van zon en liefde!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke