Een pareltje! de liefde voor boeken is voelbaar!

was?

De verborgen Boekwinkel is een pareltje. Zonder de leuke leesclub van Ilona van als Amsterdam zou ik dit boek misschien niet zo snel opgepakt hebben, maar wat ben ik blij dat ik het gelezen hebt. En zelfs het beetje magie wat in het boek naar voren komt heeft me betoverd en dat terwijl ik helemaal niet zo van bv Fantasy ben of zo.

Het verhaal speelt zich af in 2 tijdlijnen. In 1921 ontvlucht Opaline aan een gedwongen huwelijk. Na een avontuurlijke reis belandt ze in Dublin waar ze haar eigen boekhandel start en ze zich thuis voelt. 100 jaar later moet Martha ook vluchten, maar dan voor haar gewelddadige partner. Ze trekt in bij mevrouw Bowden en werkt voor haar in het huishouden. Ze leert Henry kennen die op zoek is naar een verloren manuscript in een boekwinkel die nergens te vinden is. Samen gaan ze op onderzoek uit. Wat zullen zij ontdekken?

Deze sterke vrouwen krijgen heel wat op hun bordje en moeten vechten om hun eigen toekomst te kiezen. Opaline is een echte feministe en Martha is een moedig personage. Toch heeft al snel de bijzondere madame Bowden mijn hart gewonnen. Het mysterieuze maakte dat ik nieuwsgierig naar haar was.

Doordat de hoofdstukken verteld worden vanuit de perspectieven van Opaline, Martha en Henry maak je steeds tijdsprongen en stap je steeds verder in de levens van deze drie. Hun liefde voor verhalen, boeken en auteurs druipt van de bladzijden. Bekende namen komen voorbij zoals Jane Austin, Hemingway en Emily Brontë. Maar ook bekende titels en bestaande boekhandels. Een echt genot als fervent lezer. (zeker als je van klassiekers houdt)

Hoe de verhaallijnen samen komen, de sfeer en het neerzetten van ijzersterke karakters zijn het bewijs dat Evie Woods een knap staaltje schrijfwerk heeft geleverd. Dit boek is niet weg te leggen, het betoverd je een beetje en de personages gaan in je hart zitten.

In De verborgen boekwinkel is de liefde voor boeken op elke pagina voelbaar. Ik had dit niet willen missen!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke