Lezersrecensie

Een lekker verhaal vol liefde, hoop en vriendschappen. Genoten!

Na het lezen van het eerste deel in deze serie over de Beck zussen, keek ik erg uit naar dit deel. Waar we in Wind in de Zeilen het verhaal van Anna mochten lezen en wel al kennis maakte met Rachel, staat dit boek, Eiland in zicht, helemaal in het teken van Rachel. De chaotische zus.

Even had ik verwacht dat we weer zouden gaan zeilen, maar deze keer komt er nauwelijks een zeilboot te pas aan het verhaal.

De alleenstaande moeder Rachel neemt de volledige zorg van haar dochtertje Maisie op zich omdat haar vader de verantwoordelijkheid niet neemt. Ze woont bij haar moeder en probeert alle ballen hoog te houden, maar als ze wordt ontslagen door iets wat ze niet gedaan heeft, neemt ze een rigoureus besluit. Ze verhuist naar Kelleys Island, ver van huis, om daar te gaan werken in een brouwerij hotel. Dit hotel is nog verre van af en Rachel krijgt de kans het mee op te bouwen. En dat allemaal met de bijzonder knappe, maar teruggetrokken Mason. Gaat het haar lukken een nieuwe start te maken? Of lijkt het haar niet gegund?

Dit tweede deel, wat ook prima los te lezen is, voelt als een echte feelgood. De karakters zijn fijn neergezet, en je leert ze steeds beter kennen. Rachel groeit tijdens het verhaal tot een zelfstandige vrouw die weet wat goed is voor haar en haar dochter. Dat is zo knap! Ook ontdekken we het verleden wat Mason met zich meedraagt en leren we de lieve bewoners van het eiland kennen. Wat een fijne mensen!

De schrijfstijl van Trish doller is vlot en je leest makkelijk weg in het verhaal. De sfeer van het eiland wordt mooi omschreven. De opbouw in het verhaal is fijn en de gevoelens voor Mason, die eigenlijk voelbaar waren vanaf hun ontmoeting, groeien voelbaar tijdens het verhaal.

Zonder grote plottwists of heftige gebeurtenissen is Eiland in zicht een lekker verhaal vol liefde, hoop en vriendschappen. Ik heb er weer heel erg van genoten!

En die cover he?!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke