Messi is de beste, voor echte voetbalfans!

Simon Mugford schreef deze serie, waarin je ook voetbalhelden als Ronaldo, Virgil en Martens beter leert kennen. Een reeks vol weetjes, records en verhalen. Geweldig voor de echte voetbalfans. Dan Green heeft ervoor gezorgd dat dit boek nog aantrekkelijker wordt voor de jeugdige lezer en zijn illustraties verrijken de teksten. De teksten zijn gedrukt in verschillende lettertypes en lettergroottes waardoor sommige stukken er echt uit springen.

In Messi is de beste leren we Messi beter kennen. Lionel Messi die op zijn dertiende al voetbalde in een jeugdteam van FC Barcelona. Messi is de beste spelmaker en hij is fantastisch overal op het voetbalveld. Wist jij dat hij 68 doelpunten scoorde voor Argentiniƫ? Of hoeveel hij eigenlijk verdient in een jaar? Misschien ben jij een echte kenner, maar ik wist deze dingen niet hoor.

Ondersteund door spetterende illustraties leren we steeds meer over deze geliefde voetballer. Uitspraken van andere voetballers over Messi, gouden goals, weetjes en belangrijke data, ze komen allemaal voorbij.
Door de vormgeving van het boek is het boek aantrekkelijk voor jonge lezers, zelfs als ze niet van lezen houden, maar wel van voetbal. Je blijft interessante informatie krijgen zonder dat je lange lappen tekst moet lezen. Je blijft geprikkeld door de hoeveelheid weetjes en de toffe tekeningen.

Helemaal achterin het boek is het tijd voor een Quiz. 10 vragen over Messi, en meteen een check of je wel goed opgelet hebt tijdens het lezen.

Messi de beste is het Ultieme boek voor grote voetbalfans! Dit boek zorgt ervoor dat zelfs niet-lezers maar wel voetbalfanaten met hun neus in een boek duiken en zullen balen als de leestijd voorbij is! Dit is een topboek dankzij het onderwerp, strakke teksten en illustraties. Supercombi dus!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke