Een echte beachread, ready for summer!

Nina Beach babe is het derde deel in de BFF serie van Jette Schroder , die je alle drie prima los kunt lezen. Een echte meiden serie over drie vriendinnen en na Daisy in Love en Sterre Party Girl is nu Nina aan de beurt.

Nina’s ouders hebben besloten om te gaan verhuizen, en dat net voor de zomervakantie. Dat ziet Nina natuurlijk absoluut niet zitten. Na hier eerst heel boos over te zijn, besluit ze dat het ook een soort nieuwe start is. En wonen aan zee moet toch ook z’n voordelen hebben? Al snel heeft ze een nieuwe vriendin en binnen een week zelfs al een slaapfeestje. Als een beach babe in wording is ze al snel onderdeel van de groep en geniet Nina volop van de zomer met heerlijke dagen aan het strand, surfen, vrienden en…. De oudere broer van Maartje, Jonas, een echte surf dude die Nina overal tegen komt…..

Nina Beach babe laat zich makkelijk lezen door het vriendelijke lettertype en de harde omslag ligt lekker in de hand. De korte hoofdstukken nemen ons mee naar de zomer met Nina en haar vrienden. Karakters die herkenbaar zijn beschreven, typische situaties voor tieners en geschreven met humor. Daardoor heb je dit boek binnen een paar uur uit. Je wil lekker blijven lezen.

Onderwerpen als vriendschap, maar ook ruzie en jaloezie komen aan bod, en ook lezen we over een eerste verliefdheid. Door het verhaal af te wisselen met app berichtjes en stukken tekst uit bijvoorbeeld het Make over boek, voelt het alsof je echt even in de wereld van Nina belandt.

En wil jij ook een beachbabe worden? Achterin het boek vind je zeven tips, dus dat moet wel goed komen. Ook vind je er nog een checklist voor je strandtas en mocht je nou niet bij het strand in de buurt zijn en toch willen leven als een beachbabe? Ook daar heeft Jette Schroder nog wel wat tips voor!

Nina beach babe is een echte beach read, een musthave voor jonge lezers die wel houden van verhalen vol humor en vriendschap, dus stop dit boek in je vakantietas!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke