Lekker met een verrassend plot!

Hoe bijzonder is het om tijdens mijn vakantie hier het boek van Kiki van Dijk, ‘Saint-Tropez’ te lezen. Een verhaal dat zich afspeelt aan deze mooie Franse kust, in de plaatsen Marseille en Saint-Tropez. Ook komen er andere mooie plekken aan bod zoals Antibes en Cannes, plekken die ik zelf de afgelopen dagen ook bezocht. Dat maakt dit verhaal extra bijzonder nu…

Sylvie runt een fantastisch restaurant in Saint-Tropez als op een dag de politie voor haar deur staat. Ze wordt beschuldigd van fraude maar staat al snel weer buiten bij het politiebureau. Ze lijkt haar man niet te kunnen vertrouwen maar als gauw genoeg haar dochter een ongeluk krijgt lijkt er iemand het op haar gezin gemunt te hebben. Samen met een journalist probeert ze uit te vinden wat er gaande is en ontdekt ze meer over haar ouders en grootouders. Wat hebben heden en verleden met elkaar te maken?

Kiki van Dijk weet er in Saint-Tropez goed de spanning in te brengen. De opbouwende verhaallijn lijkt steeds meer vaart te krijgen en als lezer lijk je je, net als Sylvie, gehaast te voelen om te ontdekken hoe dit in elkaar steekt. Met ingehouden adem wil je snel door lezen, alsof iedere seconde telt.

Sylvie wordt sterk neergezet als wat chaotische Française maar met haar Nederlandse nuchterheid. De tijdlijnen die door elkaar heen lopen en het verhaal van zowel Sylvie, als van haar ouders vertellen, sluiten mooi bij elkaar aan en geven een perfecte opbouw aan het verhaal.

Een verrassend plot zorgt ervoor dat je geboeid blijft tot het einde en een uniek proloog maakt dat je het verhaal afsluit met een glimlach.

Ik kijk uit naar het nieuwe boek van Kiki van Dijk, waarvan ik hoop dat het inmiddels op de mat gevallen is!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke