Volop genieten met dit heerlijke verhaal!

Manon 30 mei 2024
Als Robin een vacature voorbij ziet komen als veearts op een ranch in Colorado twijfelt ze geen minuut om te solliciteren. Robin is dierenarts en zou dolgraag als veearts aan het werk gaan. En dat de eigenaar van deze ranch de vader is van Sam McGuire, een countryzanger en Robins tieneridool, speelt natuurlijk ook een rol. Als ze wordt uitgenodigd voor een gesprek is ze door het dolle heen en stapt op het vliegtuig. Eenmaal op de ranch is al snel duidelijk dat ze geen vrouwelijke veearts verwacht hadden en zal Robin er alles aan moeten doen om hen te overtuigen dat zij als vrouw net zo goed dit werk kan doen als een man. Of is het werken op een ranch tussen al deze cowboys misschien toch een mannenwereldje? En is die Sam eigenlijk wel zo leuk als Robin altijd gedacht heeft?

Anja Janssen neemt ons mee naar Colorado en weet een heerlijk sfeertje neer te zetten. We voelen ons helemaal omringd door de mooie omgeving, de mensen en de dieren op de ranch. Ook weet ze feilloos het gevoel over te brengen wat Robin moet voelen in die cowboycultuur die wel duidelijk anders is dan bij ons in het nuchtere Nederland. De schrijfstijl is vlot en beeldend en dat maakt dat we ons helemaal thuis voelen in dit boek. Met humor maar ook met diepgang is Weer op de rit een heerlijke feelgood waarbij je je even helemaal kunt onderdompelen in de cowboycultuur.

De norse Sam voelde in het begin zeer afstandelijk, en had ik echt een beetje een hekel aan hem. Hoe beter we hem leerden kennen, hoe meer ik van zijn verhaal kon genieten. De band tussen Robin en haar vriendinnen, die haar ook op afstand steunden in haar avontuur is sterk beschreven. Ook andere personages zoals Trent en Dakota krijgen een mooie rol in het verhaal waardoor Weer op de rit als een, voor mij, perfecte feelgood gelezen wordt.

Deze slow burn romance was voor mij volop genieten, mede door de sfeer die Anja Janssen perfect heeft weergegeven in haar verhaal. De ‘cowboy scene’ was voor mij nog zeer onbekend, dus leuk om hier eens een boek over te lezen. De cover had me meteen al te pakken, zo mooi!!

Meer recensies van Manon