De seizoenen met Kikker!

Kikker kijkt altijd goed om zich heen. Er is zoveel te zien in zijn wereld! Aan de hand van kleine avonturen en verhaaltjes leren kinderen met de serie ‘Kikker leert’ nieuwe begrippen, die uitgelegd worden met kleurrijk illustraties en aan de zijkant van iedere rechter bladzijde is een informatiebalk te vinden waarin er van alles wordt uitgelegd aan de hand van de vraag; ‘Wat gebeurt er Kikker?’.

De boeken zijn van stevig karton en op een formaat dat fijn in de hand ligt en groot genoeg om te genieten van de mooie platen en waaruit je lekker voorleest thuis maar ook mee kunt nemen in de klas.

In dit boek, Welk seizoen is het, Kikker, staan, zoals de titel al doet vermoeden, de seizoenen centraal. Kikker neemt ons mee door de lente, de zomer, de herfst en de winter. Alle seizoenen komen voorbij en aan de hand van een verhaal leren we veel over de seizoenen. Ook de informatiebalk aan de zijkant geeft nog meer informatie over wat er gebeurt in dat seizoen in de natuur en om ons heen. Kikker voelt ook dat het steeds veranderd, de zon schijnt en hij heeft het niet meer zo koud. Rat vraagt of Kikker ook al lentekriebels voelt!

En als het dan toch weer kouder wordt maken de dieren zich weer klaar voor de winter. En als beertje gaapt dat het tijd wordt voor zijn winterslaap trekt Kikker de conclusie dat hij niet kan wachten tot het weer lente wordt!

Een vlot en laagdrempelig verhaal om de jonge lezer meer te laten leren over de seizoenen. Nieuwsgierige kinderen zullen smullen van dit boek omdat er vanalles te zien en te leren is. Genieten om samen met kinderen te mogen ontdekken en genieten van de leuke illustraties.

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke