Saskia weet wel hoe ze feelgood moet schrijven!

Manon 06 juni 2024
Ik had het geluk Zomer met jou al te mogen proeflezen en daar heb ik zo van genoten! Wat een heerlijk verhaal is dit. Het verhaal van een gekwetste Pleun die op zoek is naar zichzelf en het verhaal van Daniël die als alleenstaande ouder mag zorgen voor de o zo lieve Floortje, die mijn hart gestolen heeft. Ik zeg LEES DIT BOEK!

Pleun is gescheiden en om dat te verwerken gaat ze in haar vakantie alleen op pad met haar zeilboot. Als ze wordt gevraagd een aantal zeillessen te geven ontmoet ze Floortje en heeft ze een onaangename ontmoeting met haar vader Daniël. Gelukkig mag ze daarna gaan genieten van haar vakantie, maar laat nou net die irritante vader ook op dezelfde plek aanleggen. Daar zit Pleun natuurlijk niet op te wachten!

Voor mij is dit verhaal precies wat feelgood zou moeten zijn. Ze zeggen wel eens ‘All the feels’ en dat is wat ik voelde tijdens het lezen van dit boek. Saskia neemt ons mee op reis, we stappen met Pleun in de zeilboot en door de beeldende schrijfstijl van Saskia kunnen we ons helemaal verliezen in het verhaal. De sfeer wordt perfect omgeschreven en je merkt dat Saskia veel kennis heeft (verworven) van het zeilleven.
Ik voelde me al snel verbonden met Pleun (en niet alleen omdat ik ook leerkracht ben), en ook de andere personages zijn realistisch en zo leuk. (Of ja, bijna allemaal hihi)

De fijne opbouw en de diepere laag in het verhaal geven Zomer met jou het ultieme feelgoodgevoel. Het zorgen als alleenstaande ouder voor een kind, een kinderwens die (nog) niet beantwoord is, de liefde van en voor je naasten. Al deze thema’s komen naar boven, maar bovenalles is het luisteren naar je hart en het durven kiezen voor jezelf en de liefde wat mij bijblijft na het lezen van dit mooie verhaal.

Saskia weet wel hoe ze feelgood moet schrijven! Alles zit er in, alleen maar genieten!

Zomer met jou is een heerlijk verhaal met hilarische situaties en personages om verliefd op te worden!(nou ja, niet op allemaal kan ik je zeggen, haha)

Meer recensies van Manon