Gegarandeerd leesplezier

lydia buist 31 mei 2023
De Schaduwman
Auteur Helen Fields
De Schaduwman is de nieuwe en eerste standalone van Helen Fields, een perfecte spin-off van de DI Callanach -serie.
Zodra ik hoor dat er een nieuwe boek van Helen Fields komt gaan bij mij de alarmbellen rinkelen, want die moet ik dan echt noteren. Dit keer mocht ik meedoen met een vooruitleesexemplaar . Ik heb de hele reeks van de DI Callanach serie gelezen , en keek er naar uit om De Schaduwman te lezen. En echt ook deze standalone van Helen Fields is moeilijk weg te leggen , hij is onweerstaanbaar en bezorgt je de rillen.
Het verhaal is boeiend, luguber details, spanning zit in het hele verhaal. Je wordt als lezer meegesleurd in het verhaal, je maakt kennis met de hoofdrolspelers de Amerikaanse forensische psycholoog Connie Woolwine en inspecteur Brodie Baarda , een geweldige duo samen. Ik hoop dat we deze duo vaker gaan tegen komen in Helen Fields haar boeken.De personages zijn goed uitgewerkt, met de bijbehorende achtergronden, inclusief de rugzakjes die ze met zich meedragen.
Samen worden ze op een zaak gezet , een ontvoering, Elspeth , een vrouw, getrouwd en twee kinderen. Ze komt uit een invloedrijke familie. Maar helaas blijft het niet bij deze ene ontvoering. De Schaduwman kiest zijn slachtoffers zorgvuldig uit voordat hij ze ontvoerd. Ze hebben een doel , als lezer ontdek je langzaam wat zijn beweegredenen zijn. Je komt meer te weten over de Schaduwman die er rare ideeën op na houdt. Een verhaal met onverwachte elementen. Spanning gegarandeerd.
En ook De Schaduwman stelt je niet teleur.
Ik wil Ambo/Anthos bedanken voor het vooruitleesexemplaar.
De Schaduwman krijgt van mij 5 glimmende sterren die Helen Fields dik heeft verdiend.

Meer recensies van lydia buist