indrukwekkend , verhaal met waargebeurde feiten

lydia buist 28 maart 2023
Mijn recensie van
De verzetsman en De Voetbalheld.

De verzetsman en De Voetbalheld van auteur Frank krake. Is een dun boekje van 96 pagina’s en is een aanvulling op het boek van Frank Krake De grootste bankoverval aller tijden . En bevat een bonusdeel van de arrestatie van Gerhard Nijland , de verzetsman uit zijn vorige boek De grootste bankoverval aller tijden.

De levens van de verzetsman Gerhard Nijland en de Voetbalheld Otto Tull Harder kruisen zich in het Duitse concentratiekamp Ahlem waar Gerhard gevange was en Otto Tull Harder kampcommandant.
Auteur Frank Krake beschrijft de levensgeschiedenis van de Voetbalheld. Voor de oorlog was Otto Tull Harder aanvoerder en ster van de Duitse voetbalploeg, hij had roem en aanzien en voetbal was zijn passie. In de oorlog hunkerde hij naar deze glorieuze tijden. En dan breekt de WO2 uit en is hij kampcommandant van een concentratiekamp.
Een samenvatting van het leven van de Voetbalheld van begin tot het eind . Als je Frank Krake zijn vorige boek De grootste bankoverval aller tijden hebt gelezen dan raad ik je het zeker aan om zijn nieuwste boek te lezen, met nieuwe feiten van de verzetsman. Het verhaal is interessant en goed leesbaar , vlotte schrijfstijl wat kenmerkend is voor deze auteur. Na een goed en uitgebreid research brengt Frank het verhaal in woord en beeld weer, ook dit boek bevat foto’s die het tijdsbeeld goed weergeven, alles wat Frank Krake schrijft is onderbouwd.

Ik lees Frank Krake zijn boeken graag want als lezer wordt je op de feiten gedrukt dat dit allemaal is gebeurd, geschiedenis wat nooit vergeten mag worden. Franke schrijft boeken met historische feiten.

“ veroordeeld voor de dood van 373 onschuldige gevangenen, bijna net zoveel als het aantal goals- 387 dat hij scoorde voor HSV”

Woorden , feiten die mij raken en na het dichtslaan van dit boek , bleef dit door mijn hoofd spoken.
De verhalen die Frank verteld gaat onder je huid zitten , feiten die je kippenvel bezorgen, zoals de gebeurtenissen en feiten van verzetsman Gerhard Nijland.
De verzetsman en de Voetbalheld is zeker de moeite waard om te lezen als je De grootste bankoverval aller tijden hebt gelezen.

Ik wil graag Frank Krake en Samenlezenisleuker bedanken voor het vooruitlees exemplaar De verzetsman en de Voetbalheld.
Lydia Buist

Meer recensies van lydia buist