Topper

lydia buist 15 maart 2022
Ik mocht meedoen met de leesclub van Vrouwen thrillers.nl en het boek Hartendief lezen. Het was mijn eerste kennismaking met de auteurs, en ik moet zeggen het was een aangename kennismaking, dit smaakt naar meer. Hartendief is het zevende deel van de serie Verdacht. Dat je de andere 6 delen niet gelezen hebt is geen belemmering vind ik, en de geschiedenis van de personages die je nodig hebt om het verhaal te snappen worden door de auteurs gegeven.
Een verhaal wanneer er een kind wordt vermist bezorgd mij altijd de rillingen, de angst van elke ouder, een nachtmerrie die je niet wilt meemaken. In Hartendief gaat het over de vermiste zevenjarige Johnny , die tijdens een zonnige zomerdag verdwijnt. Zoals bij elke mysterie zijn er vele mogelijkheden. En een zoektocht naar antwoorden. De verdenkingen gaan alle kanten op, je wordt als lezer in een bepaalde richting gestuurd, waardoor je je afvraagt wie de dader is. Ik had het boek binnen twee dagen uit , dus dat zegt genoeg , Hartendief is een thriller vol spanning. Je denkt met de hoofdpersonage Laurie mee, Laurie is een sterk hoofdpersoon die zich niets van de wijs laat brengen. Ze gaat op zoek naar de waarheid maar achter elke ontdekking schuilt een nieuwe raadsel. Als je op een gegeven moment denkt te weten hoe het verhaal in elkaar steekt, dan kom je bedrogen uit. De schrijfstijl van de auteurs is goed. De hoofstukken zijn lekker kort, daardoor is de verleiding groot om telkens een hoofdstukje meer te lezen. Het verhaal is goed opgebouwd, het is spannend en heeft verrassende wendingen. De personages zijn goed uitgediept, je leert ze kennen, en voelt hun emoties. En mede daardoor krijg je het gevoel dat je midden in het verhaal zit, alsof je er zelf bij bent. Je voelt de wanhoop, angst, liefde . De hoofdstukken vanuit het perspectief van zevenjarige Johnny geven een intiem kijkje in zijn ervaringen met de ontvoerder. Het mysterie wordt stap voor stap ontrafeld.
Ik heb echt genoten van Hartendief , en ik ga zeker de andere delen nog lezen. Ik geef Hartendief 5 sterren
Ik wil Vrouwenthrillers en uitgever Xander bedanken voor het recensie exemplaar.
Lydia Buist

Meer recensies van lydia buist