Een aanrader

lydia buist 17 november 2019
Mijn mening: We mogen best trots zijn op onze Nederlandse auteurs. En Karin is daar één van. Karin heeft met Ongenadig een meeslepende thriller geschreven die je regelmatig naar adem doet happen. Ongenadig heeft de nodige beklemmende angst momenten. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Sven en Anouk ,ook doen enkele andere personages hun verhaal. Doordat de naam van de personage begin van het hoofdstuk is aangeduid leer je personages goed kennen. Regelmatig lezen we een hoofdstuk dat je meeneemt naar het verleden van Sven. Op deze manier kom je meer van Sven te weten, en je begint te begrijpen hoe hij denkt en leeft. Als lezer voel je meteen dat er iets niet aan de haak is als Sven zijn ware aard laat zien.
Karin is er goed in geslaagd om de personages goed uit te schetsen. Ik kreeg al snel de connectie met Anouk. Ik voelde haar emoties, haar angst, haar boosheid, machteloosheid . Tijdens het lezen heb ik mij wel eens afgevraagd, wat zou ik gedaan hebben als ik Anouk was.
Je voelt voordurend de onderhuidse spanning, en gedurende het hele boek heb je als lezer de vraag, hoe loopt dit af. Je ontdekt dat schijn bedriegt.
De beschrijvingen van sommige gebeurtenissen zijn wel gruwelijk en het bezorgde mij kippenvel. Ongenadig is zo gedetailleerd geschreven, dat de rillingen over je rug lopen. Je zou er haast nachtmerries van krijgen.
Plot is verrassend en choquerend goed. Ik zag het niet aankomen.
Het enige negatieve aan dit boek is dat het snel uit is. Maar ja als je eenmaal begint dan kan je ook moeilijk stoppen. Voor de thrillerliefhebbers is Ongenadig een must read wat zeker in je boekenkast een mooi plaatje verdient.
Met dank aan leesclub vrouwenthrillers, uitgever LetteRRijn heb ik Ongenadig mogen lezen.
Ik geef Karin dikke 5 sterren

Meer recensies van lydia buist