Een feelgood waar je als lezer blij van wordt

lydia buist 16 december 2023
Auteur Gaby Rasters heeft met haar nieuwste boek " Als je wint " mij echt omver geblazen. Dit is een feelgood waar je blij van wordt. Ik ken Gaby Rasters al vanaf het begin, ze heeft al diverse boeken op haar naam staan. En nu ik dit boek heb gelezen kan ik zeggen dat ze echt is gegroeid in het schrijven. Het verhaal heeft diepgang , de personages zijn goed uitgewerkt . Regelmatig dacht ik tijdens het lezen wat zou ik doen , als mij dit zou overkomen , wat hoofdpersonage Tess allemaal overkomt.
Toch herken ik heel veel in hoofdpersonage Tess , ik was vroeger ook heel naïef, en geloofde in het goede van de mens. Maar als de masker van de persoon die je liefhebt afvalt , valt de grond onder je voeten vandaan. Want dit zag je niet aankomen of toch wel?

Hoofdpersonage Tess heeft pas haar moeder verloren, ze deelden alles samen. Het gemis is groot . Dan komt Vince op haar pad , ze krijgen een relatie, en ze neemt een een beslissing wat haar leven veranderd, ze gaat met hem samenwonen. Maar hoe goed kent ze hem eigenlijk ? Tess is heel naïef en dat brengt haar in moeilijkheden, problemen Ze raakt alles kwijt . Ze heeft door haar naïviteit veel verloren , maar ook veel gewonnen. En niet alleen een geldprijs maar ook vrienden voor het leven, vrienden die een belangrijke rol in haar leven zijn gaan spelen. De warmte , de liefde , de saamhorigheid van haar vrienden helpen haar door een moeilijke periode heen. Gaby Rasters heeft dit verhaal mooi geschreven , met een lach en een traan heb ik dit boek gelezen. Ik zag veel van mezelf in hoofdpersonage Tess van hoe ik was.. En dat was soms wel confronterend. Wanneer ik het boek even aan de kant lag, zat ik vaak het deuntje te neuriën "Als je wint heb je vrienden " de ringtone wat Tess op haar smartphone had staan. Dit verhaal is één en al liefde , een verhaal dat indruk heeft gemaakt, en mij heeft geraakt. Wanneer je liefde geeft aan anderen en liefde terug krijgt van de mensen die je dierbaar zijn. Dan ben je rijk, en ben je niet eenzaam. En dan heb je het mooiste wat je maar als mens kan wensen. Geef vaker een glimlach en wees lief voor elkaar niet alleen in deze tijd van het jaar december. Maar het hele jaar. Gezondheid en liefde daar kan geen geldprijs tegen op , daar ben ik het met Tess eens . Gaby echt mijn complimenten, voor het schrijven van dit boek.

Wij zijn ook lid van de postcode loterij, En iedereen droomt er wel eens van. Stel dat hier de deurbel gaat, stel dat wij een geldprijs winnen wat dan ??? Wat ga je doen ??? Ik hoop dat ik net als personage Tess mezelf blijf.

Meer recensies van lydia buist