Een aanrader

lydia buist 15 juni 2023
Na de eerdere vier delen gelezen te hebben was het wachten op het vijfde deel. En daar is hij dan het vijfde deel “ De terugkeer van Mia “ ik kan nu al zeggen het was het wachten waard. Net als in de andere delen weet de auteur Samuel Bjørk je direct van het begin tot het eind in het verhaal te trekken, alsof je zelf deel uitmaakt van het team van Holger Munch en Mia Krüger het perfecte duo die elkaar goed aanvullen.

Jonathan Holmen , acht jaar oud wordt al drie jaar vermist. Nadat hij was wezen spelen bij zijn vriendje was hij s’avonds op zijn fiets onderweg naar huis. Sindsdien heeft niemand hem meer gezien , geen spoor, een raadsel. Wat is er die bewuste avond gebeurd. Mia staat op het punt een nieuw leven te beginnen , maar dan komt deze oude zaak op haar pad en wordt er aan haar om hulp gevraagd. Als er op dat zelfde eiland Hitra een lichaam van een tiener wordt aangetroffen met de naam van de vermiste jongen Jonathan in haar bloed geschreven, krijgt Holger Munch een telefoontje om te helpen met het onderzoek en vormen Holger en Mia weer samen het perfecte duo. Het voelt vertrouwd om ze weer samen in actie te zien . Holger en Mia met allebei hun eigenaardigheden.
Het verhaal is onderverdeeld in negen delen en daarin verschillende korte hoofdstukken.
De cover heeft dezelfde kleurtinten als de andere delen.
De verschillende verhaallijnen komen op het eind mooi samen en dit leidt tot een knallende finale. Het verhaal is qua spanning goed gedoseerd met onverwachte wendingen. De gebeurtenissen volgen elkaar in een rap tempo op. Wel moet je vooral in het begin je gedachten erbij houden door de vele personages/ namen. Maar ze zijn interessant, karakters waar je iets mee hebt , of krijgt tijdens het verhaal, ze maken je nieuwsgierig. Wat is hun rol in dit verhaal. Qua gezondheid maak ik me wel zorgen om de personage Holger. Wat kan die man roken, de ene sigaret is nog niet uit of hij steekt alweer een nieuwe op . Het is zijn verslaving,
De auteur heeft een fijne schrijstijl, beeldend geschreven vanaf het begin tot het eind. Je ziet het verhaal als een film in je hoofd gebeuren . Van mij mag deze op Netflix komen .
Ik hoop dat we snel weer nieuwe avonturen van Holger en Mia mogen lezen.
Ik geef De terugkeer van Mia 5 sterren

Meer recensies van lydia buist