De provocatie

MandyLoesink 11 januari 2020
In een kleine plattelandsgemeenschap waar nooit iets opzienbarends gebeurt, wordt een gruwelijke vondst gedaan. Een echtpaar is in hun eigen woning op brute wijze om het leven gebracht. Het lijkt in eerste instantie een zaak voor de plaatselijke politie, totdat blijkt dat de vermoorde man een militair was en zijn vrouw connecties had met het Pentagon
De Army‘s Criminal Investigative Division - ACID - zet zijn beste man op de zaak. Voormalig militair John Puller is iemand die weinig bezit of nodig heeft, die graag alleen werkt en die onverzettelijkheid koppelt aan een diepgewortelde hang naar de waarheid.
Als snel nadat hij op de zaak gezet is, botst hij met de vrouwelijke rechercheur van Moordzaken die het onderzoek leidt. Maar wat Puller en zijn nieuwe partner niet weten, is dat hun een verrassing wacht die deze toch al complexe zaak volkomen op zijn kop zal zetten. Terwijl Puller zich een weg probeert te banen door leugens, dwaalsporen en bedrog, beseft hij dat niets en niemand is wat het lijkt in dit onschuldig, slaperig stadje...

Het eerste deel in een reeks die geschreven is omtrent John Puller en wat mij betreft zeker vervolgd mag worden. John is mysterieus genoeg om interessant te zijn. In dit eerste boek wordt, heel knap, nét genoeg van hem neergezet om geïntrigeerd te raken, maar tegelijkertijd heel veel vragen oproept
Het verhaal zit goed in elkaar en verliep totaal anders dan ik verwachtte. Goed gedaan!

Meer recensies van MandyLoesink