Zondvloed

MandyLoesink 11 januari 2020
Portland, Oregon. Het waterpeil van de rivier de Willamette, die dwars door de stad stroomt, staat gevaarlijk hoog. Naast een dreigende dijkdoorbraak, maakt een seriemoordenaar de straten van Portland onveilig. De moordenaar houdt ervan mensen te zien verdrinken. Zelfs politie agenten zijn een mogelijk doelwit.
Rechercheur Archie Sheridan en zijn eenheid gaan er achteraan, maar om de moordenaar te kunnen pakken moet Archie eerst het woeste water van de Willamette trotseren

In tegenstelling tot vele anderen vond ik dit afwezigheid van seriemoordenares Gretchen Lowell in dit boek aan welkome afwisseling. Wat ik wel miste, was de spanning en duisterheid die in de vorige boeken overal overheen lagen. Het verhaal is zeker onderhoudend en met vlagen ook echt wel spannend, maar echt 'chilling' wordt het niet. Wat overblijft is dan vooral een heleboel nattigheid en koude voeten en dat is net niet helemaal genoeg om een bevredigend gevoel aan dit boek over de houden. Een prima boek om lekker tussendoor te lezen, maar ook niet echt meer dan dat. Hopelijk is de volgende weer van het oude niveau

Meer recensies van MandyLoesink