Spannende diversiteit

Margaret-Hillebrandt (auteur) 21 november 2020 Auteur
Ieder jaar schrijft uitgeverij LetterRijn een thriller verhalenwedstrijd uit. De 25 beste verhalen verschijnen in een bundel en worden aangevuld met die van 5 auteurs van LetterRijn zelf. Dit jaar draagt de bundel de titel 'Blind Vertrouwen', tevens het thema van de te schrijven verhalen. Uit wel 189 inzendingen moesten de juryleden een keus maken. Een helse job. Maar het is ze gelukt. En hoe! De kwaliteit van de verhalen in de bundel vond ik wéér beter dan het jaar ervoor. Hedwig Meesters heeft met haar verhaal 'Boca' de eerste prijs gewonnen en dat is volkomen terecht. Er kan maar een winnaar zijn, toch waren er wat mij betreft veel verhalen die tegen die eerste prijs aanschuurden. Inventief en divers zijn de ideeen van de schrijvers, die allen hun fantasie op eigen wijze hebben uitgeleefd rond het thema Blind Vertrouwen. Ik heb van alle verhalen genoten. Juist door de diversiteit. Echt de moeite waard om te lezen.

Meer recensies van Margaret-Hillebrandt (auteur)