Wegleggen is geen optie

Margaret-Hillebrandt (auteur) 14 september 2021 Auteur
De hoofdpersoon in dit boek is de 75 jarige Pam. Een stoere, sportieve, ondernemend en intelligente vrouw waar je niet anders dan respect voor kunt hebben. Iedereen zou op die leeftijd zo ondernemend willen zijn als de schrijfster Elly van Driel. Voor zover mij bekend is het boek autobiografisch. Naast het stoere element durft Elly zich ook kwetsbaar op te stellen. Daar kun je alleen maar bewondering voor hebben.

In 'Hello Honey, are you there' doet ze verslag van haar reis door Zuid Amerika. Ze wordt benaderd door de scammer George. De spanning wordt per hoofdstuk opgevoerd; waar komt George nu weer mee en hoe reageert Pam daarop. In het begin heb ik regelmatig gedacht; kom op Pam daar trap je toch niet in, daar ben je toch veel te intelligent voor. Het duurde even maar gelukkig kwam Pam tot inzicht. Vanaf dat moment werd ze zeer vindingrijk om George, met behulp van de FBI, te ontmaskeren.

Het boek bestaat uit korte hoofdstukken in zeer heldere en prettige taal. Het leest daardoor heel fijn. Het verhaal zelf is verslavend goed. Ik heb er bijzonder van genoten.

Meer recensies van Margaret-Hillebrandt (auteur)