Keerpunt, een garantie voor fijne leesuren

Margaret-Hillebrandt (auteur) 03 augustus 2020 Auteur
De roman Keerpunt gaat over drie vrouwen: Babette is gescheiden en heeft twee zoons waarvan er een autistische is, Carla houdt ondanks dat ze getrouwd is wel van een avontuurtje en Juliette worstelt met haar enorme onzekerheid.
De vrouwen, veertigers, zijn vriendinnen maar weten zeker niet alles van elkaar. Dat maakt hun vriendschap kwetsbaar. Uiteindelijk zullen ze tot een keuze moeten komen. Zijn ze loyaal aan elkaar, of stelt hun vriendschap toch minder voor dan je zo op het eerste gezicht zou zeggen?
Anne van Zwieten heeft een heerlijk vrouwenboek geschreven dat uitnodigt tot doorlezen in de kleine uurtjes. Haar taalgebruik is vlot en van deze tijd. Met Keerpunt heeft zij een roman geschreven waarin een aantal belangrijke thema’s aan bod komen zoals; vriendschap, loyaliteit en loslaten.
De karakters van de drie vrouwen zijn goed uitgediept. Al lezend begin je van alle drie te houden en kun je je goed verplaatsen in hun situatie. Uiteraard zal iedere lezer zijn eigen voorkeur hebben. Mijn voorkeur gaat het meest uit naar Babette.
Keerpunt is een mooie roman die dicht aan schuurt tegen de feelgoodroman, maar wel met een diepere gelaagdheid. Een boek dat zal zorgen voor fijne ontspannen leesuurtjes, dus zeker een aanrader.

Meer recensies van Margaret-Hillebrandt (auteur)