Een mooi en openhartig debuut

Margaret-Hillebrandt (auteur) 13 augustus 2020 Auteur
Ik las Verdwaald in Tirol van Astrid Habraken.
Een mooi en openhartig debuut en een fijn vrouwenboek, dat makkelijk en vlot leest. Het verhaal is logisch opgebouwd. Astrid maakt gebruik van heel heldere en duidelijke taal, zonder overbodige opsmuk. Het verhaal is dusdanig openhartig geschreven dat ik werkelijk geloof dat het echt gebeurd zou kunnen zijn. Soms vroeg ik me af; wat is autobiografisch en wat is fictie? Ik neig naar grotendeels autobiografisch, omdat het zo geloofwaardig is. Mocht dit niet het geval zijn, dan heeft Astrid een feilloos gevoel voor drama en beschikt ze over een ruime fantasie, waarmee ze haar eigen ervaringen goed heeft aangevuld met fictieve gebeurtenissen. Dit levert een boeiend verhaal op, waar een aantal expat vrouwen zich zeker geheel, of gedeeltelijk, in kunnen herkennen. Zelf heb ik een andere ervaring met de drie jaar die ik in het buitenland heb gewoond, maar enkele zaken zoals het ontheemde gevoel herken ik.
Op de achterflap staat: Een verhaal over dromen, verdwalen en liefde en dat zijn precies de drie elementen waar dit boek over gaat.
Knap debuut.

Meer recensies van Margaret-Hillebrandt (auteur)