Weer schitterende historie verteld!

Als Geertje Dircx in 1650 wordt opgepakt wegens fraude en hoererij, komt ze in het spinhuis terecht. Vanuit deze vreselijke plek kijkt ze terug op haar leven.

Als eenvoudig meisje gaat Geertje werken als kindermeisje in Hoorn. Wanneer ze na een paar jaar hier niet meer nodig is, vertrekt ze naar Amsterdam om als kindermeisje te werken bij de beroemde schilder Rembrandt.

De schilder wordt verliefd op haar en ze beginnen een relatie. Door het testament van zijn eerste vrouw kunnen ze niet trouwen, maar Rembrandt geeft wel de sieraden van zijn overleden vrouw aan Geertje, iets wat gelijk staat aan haar zien als zijn vrouw. De buitenwereld blijkt hier niet mee eens te zijn en de interesse van Rembrandt blijkt ook makkelijk over te zijn.

Weer een schitterende historische roman van Simone van der Vlugt. Heerlijk vlot geschreven en fijn informatief, zodat je zelf op zoek gaat naar de figuren in het boek. Na het lezen van haar boeken heb ik altijd zin om de geschiedenisboeken in te duiken.

Dit is een verhaal over een vrouw van Rembrandt over wie weinig verteld is of die als een slechte vrouw is neergezet. De auteur vertelt echter haar kant en dit is heel fijn om te lezen om het hele verhaal van Rembrandt te leren.

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)