Driestuiversromannetje

Het is lang geleden dat ik een chicklitboek heb gelezen, maar de ongeloofwaardige verwikkelingen in deze als psychologische thriller aangeprezen roman kan ik niet anders duiden.
Als iets te mooi is om waar te zijn is dan is dat in de meeste gevallen ook zo: het is te mooi om waar te zijn.

Een sprookjeshuwelijk, een te mooie knappe, rijke man, een steeds labielere echtgenote, een aantrekkelijke hulp met een moeilijke achtergrond, een donkerkijkende, italiaans sprekende, viriele tuinman die geheimzinnige waarschuwingen fluistert, dat zijn de ingrediënten waar Freida McFadden haar vlot geschreven verhaal mee opbouwt. Het verhaal wordt in de eerste helft van het boek verteld vanuit het perspectief van de huishoudelijke hulp Molly, in de tweede helft kantelt dit, met ruimte voor meerdere twisten in het plot.
Ik vond het verhaal steeds ongeloofwaardigere wendingen nemen, en het eind overtrof dit nog.
Een verhaal voor de liefhebber van het genre, ook geschikt als onderhoudend tijdverdrijf voor onderweg in de trein, of op vacantie.

Meer recensies van Marianne Delmee