Een tegenvaller..

Marianne Delmee 24 januari 2023
Door de vele lovende recensies hier, ben ik " gezicht van het kwaad" van Chris Carter gaan lezen.
Rechercheur Rober Harris en zijn partner Garcia zijn prettige karakters die in recordtempo een aantal gruwelijke moorden op hun bordje krijgen. In korte hoofdstukken met steeds een cliffhanger loodst de schrijver de lezer door een verhaal dat steeds ongeloofwaardiger wordt. Er is een seriemoordenaar aktief die steeds grover te werk gaat, een moordenaar die zijn slachtoffers op ongekende wijze aan minitieus beschreven martelingen onderwerpt. Gaandeweg wordt duidelijk dat niet de lust tot moorden zelf centraal staat zoals bij seriemoordenaars meestal het geval is, maar dat hier iets anders aan de hand moet zijn, de vraag is wat.

Het moet gezegd: ik heb het boek uitgelezen, ondanks mijn weerzin wilde ik perse weten hoe het zat. Hoe loopt het bij voorbeeld af met het jonge, hooggevoelige meisje Mollie, dat met al haar angsten zo invoelbaar is beschreven.

Het einde wordt als een konijn uit de hoge hoed getoverd, ik vond het plat, rommelig en volstrekt ongeloofwaardig, een overbodig boek.

Meer recensies van Marianne Delmee