Een volmaakte vendetta, maar voor mij teveel van het goede.

Marianne Delmee 09 februari 2022
Een stil geloof in engelen, een mooie dag om te sterven,  de helden van New York, ik heb genoten van deze boeken van Ellory.

Na de vele juichende recensies hier en de 4 sterren van Vrij Nederland in de  Detective en Thrillergids was ik blij dat ik dit boek van Ellory tegenkwam in mijn abonnement op Kobo Plus.
Daar is het wel bij gebleven. Ellory kan bijzonder goed schrijven maar in "een volmaakte vendetta" slaagt hij er niet in om mij mee te nemen in zijn verhaal.
Het boek begint met intrigerende ingrediënten, het vinden van het lichaam van een vermoorde man in een oldtimer, een verdwenen dochter van een gouverneur, en een geheimzinnig telefoontje waarbij iemand die claimt de dader te zijn perse zijn verhaal wil doen aan een niet zo voor de hand liggende functionaris bij de afdeling geweldsmisdrijven van de politie met problemen op zijn werk en in zijn gezin.
Ellory kan zeker goed schrijven, een couleur locale schetsen, maar ik vond het allemaal te veel van het goede, het boek blijkt een soort raamvertelling waarbij de hele maffia voorbijkomt,met te veel van alles, ook de bloemrijke schrijfstijl ging me tegenstaan het raakte me gewoon niet, ik haakte voor het einde af, jammer.

Meer recensies van Marianne Delmee