Fragmenten van Marilyn

Marilyn Monroe werd tijdens haar leven vaak gezien als een oppervlakkig, dom blondje. Haar leven voor de camera was stralend en sprankelend. In dit boek met persoonlijke notities leer je de persoon achter de icoon kennen. Uit dagboekfragmenten, brieven, gedichten en zelfs recepten komt een melancholische vrouw naar voren. Een vrouw met humor, maar vaker zie je een weemoedige kant.
Ontroerend een aangrijpend is de brief die ze schreef nadat ze was ontslagen uit een psychiatrische kliniek. Je beleeft de angst die Marilyn voelt om gek te worden. Toch schrijft ze mild over de verplegers en haar arts, ".....de meedogenloze hoeders van het normaal-zijn die klaarstonden om haar zonder weg terug te veroordelen."
Als je haar biografieën, fotoboeken, films, e.d. hebt gelezen, denk je een beeld te hebben van Marilyn Monroe. Het boek Ik ben alleen, geeft je een vollediger beeld van deze te jong gestorven actrice.

Meer recensies van Marianne van de Boeken