Fanfictie

Marieke Leest 29 september 2019
Ik nam deel aan de leesclub van Booklantis met dit boek. Ik had op voorhand wel getwijfeld want... fanfictie... het is een genre dat ik niet kende en ik had geen idee wat ik moest verwachten.

In dit boek schrijft Olivia, het hoofdpersonage, zelf fanfictie over haar favoriete band 5SOS. Maar op een bepaald moment krijgt ze de kans om deze jongens in het echt te ontmoeten en daar neemt Laurianne de fanfictie van Olivia over. Want vanaf dat moment beleeft Olivia echt avonturen met de 5SOS-leden.

Laurianne heeft een leuke, jonge en vlotte schrijfstijl. Fanfictie gaat over 'echte' personages maar eerlijk gezegd kende ik de groep niet. Ik had er uiteraard wel al van gehoord maar heb na het lezen toch eens wat foto's gegoogled en ik moet wel zeggen dat die jongens op de foto's er veel stoerder uitzagen dan het beeld dat ik van hen had in het boek. Ze leken eigenlijk wel gewone jongens en geen wereldsterren.

Misschien word ik gewoon te oud voor fandoms/fangirling/boybands/... Want die tijd ligt wel al een gele tijd achter me. Maar ik kan mij wel heel goed inbeelden dat dit boek voor een échte 5SOS-fan een heerlijk boek is om bij weg te dromen en zelf te fantaseren hoe het zou zijn als je jouw idolen in het echt tegenkomen en die blijken je dan ook nog eens leuk te vinden. De romantiek in het boek is weliswaar erg braaf, dus ik denk dat het ook vooral een erg jongen doelgroep zal aanspreken.

Meer recensies van Marieke Leest