Spannend en heftig

Marieke Leest 15 oktober 2020
Blogtour ✨

Vandaag is het mijn beurt in de blogtour van Solovlucht van Aloka Liefrink.

Ik heb nog nooit eerder iets gelezen van Aloka Liefrink maar de achterflap én de cover spraken me al erg aan.

Savarana werd als kind geadopteerd maar in plaats van een zorgeloze jeugd bij haar adoptieouders, loopt het helemaal anders. Haar vader is weliswaar haar held maar zowel bij haar moeder als haar stiefmoeder wordt ze mishandeld. Vooral mentaal en dat heeft een enorme weerslag op haar verdere leven waardoor ze als volwassene ook in de val van de verkeerde mannen loopt.

Het verhaal speelt zich helemaal af vanuit het perspectief van Savarana. Het start met een proloog die ik op dat moment nog niet kon plaatsen maar op het einde viel het puzzelstukje op zijn plaats.

Het boek houdt het midden tussen een spannende roman en een psychologische thriller. Het leven van Savarana is heftig en door de schrijfstijl word je meegesleurd in de moeilijke momenten die Savarana meemaakt. Soms zou je willen dat ze wat meer haar op haar tanden had maar het is juist overtuigend door haar verleden dat ze zich vastklampt aan elk beetje liefde of geborgenheid dat ze bij iemand vindt, waardoor ze de mishandelingen steeds goedpraat. De liefde die ze niet heeft gehad van haar moeder heeft haar voor de rest van haar leven extra kwetsbaar gemaakt.

Als lezer hoop je dat Savarana de kracht vindt om uit deze neerwaartse spiraal te raken en dan komt ook het thrillergehalte in het boek kijken. De laatste hoofdstukken waren erg spannend en daar ben ik door gevlogen.

Aloka Liefrink heeft mij met dit boek zeker ook benieuwd gemaakt naar meer.

Ik wil Hamley Books graag bedanken voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Marieke Leest