Wat als de moordenaar niet terecht staat maar zelf in de jury zit?....

Mariëlle 31 juli 2019
Het beroemdste koppel uit Hollywood had de wereld aan hun voeten. Nu wordt Hollywoodster Robert Solomon aangeklaagd voor het vermoorden van zijn prachtige vrouw Ariella Bloom en zijn beveiliger Carl Tozer. In het proces van de eeuw wil de verdediging slechts één man in hun team: advocaat en voormalig oplichter Eddie Flynn. Alles wijst erop dat Robert schuldig is, maar tijdens het proces begint Eddie daaraan te twijfelen.
Als Eddie ervan overtuigd is dat zijn cliënt onschuldig is, zet hij alles op alles om te bewijzen dat zijn cliënt erin geluisd wordt en komt hij op het spoor van seriemoordenaar Joshua Flynn, ook wel de Dollar Bill genoemd omdat hij bij elke moord die hij pleegt een briefje van 1 dollar achterlaat bij zijn slachtoffer.

Het verhaal wordt vanuit het perspectief van zowel de advocaat Eddie Flynn als de moordenaar Joshua Kane geschreven en als schrijver denk je dan ook meteen te weten wie de moordenaar is. Maar vergis je niet: de moordenaar is zo gewiekst en heeft de speciale gave om identiteiten van andere mensen compleet over te kunnen nemen en dan heeft hij ook nog de zeldzame ziekte waardoor hij geen pijn voelt.

Wat een sensationele thriller en een ongelooflijke page-turner! Het komt maar zelden voor dat ik in een verhaal compleet verrast word, maar bij dit verhaal was dat echt het geval. Nu heb ik gelezen dat dit het vierde deel in een reeks is, maar dit was voor mij het eerste boek en het is een losstaand verhaal. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar de voorgaande delen, dus die ga ik dan ook zeker lezen.
Wat mij betreft een boek dat je echt gelezen moet hebben!

Meer recensies van Mariëlle