Soms moet je niet alles willen weten. Of toch wel??

Marijo Bakker 09 augustus 2022
Dwaalspoor

Specificaties
Auteur: Ellen de Vriend
Uitgever: Xander Uitgevers B.V.
ISBN: 9789401617802
Bindwijze: Paperback
Druk: 1e
Publicatiedatum: Jul 2022

Dit boek heb ik mogen lezen als recensie exemplaar van Xander Uitgevers B.V. Heel hartelijk dank hier voor.

Flaptekst:
In de zomerthriller Dwaalspoor van Ellen De Vriend gaat Fiona aan de slag als assistent-manager op een gezellige Franse familiecamping in Baskenland. Op de idyllische camping, mét een knappe collega, kan haar zomer niet meer stuk. Fiona voelt zich intens gelukkig, maar dat verandert snel: haar voorganger, George, blijkt spoorloos verdwenen. Fiona gaat op onderzoek uit, maar stuit op steeds meer geheimen en eindigt op een dwaalspoor. Dan probeert iemand haar verdacht te maken van moord. Vliegensvlug moet ze uitzoeken wat er aan de hand is, maar is er nog wel iemand die ze kan vertrouwen?

Cover: vrouw loopt op het strand richting een dorp. Er hangt een mega donderwolk boven haar en het strand. Dat ziet er onheilspellend uit. Prachtige cover.

Inhoud:
Een heerlijk groot letter type daar hou ik van. De hoofdstukken worden verduidelijkt door datums dat maakt het geheel overzichtelijk en makkelijk leesbaar.

Mijn lees beleving:
Ellen windt er met het schrijven van dit boek geen doekjes om. De eerste regel is al meteen “bam” er vol op in. Dit voorspelt wat voor het verdere boek. Dan beginnen we eigenlijk een stukje terug in de tijd. Hoe het allemaal zo gekomen is. Het is een prachtig opgebouwd verhaal waarin een lekker tempo ligt en geen moment verveelt. Het mysterie van de verdwenen George wat ontrafeld moet worden. Wat is er gebeurd, waarom wil niemand er over praten. Fiona wil het weten. Maar is het wel zo verstandig om het allemaal uit te zoeken? Kan ze het niet beter laten rusten? Wie zal het zeggen. Lees dit boek, dan weet je het.
Ellen de Vriend wordt vaak vergeleken met een Suzanne Vermeer of een Linda van Rijn persoonlijk vind ik dat niet terecht. Ellen de Vriend is in mijn ogen zoveel beter en dit boek heeft ook veel meer diepgang en inhoud. Klasse hoor Ellen! Dit is een prachtige thriller die zeker 5 sterren verdient.

Meer recensies van Marijo Bakker