Heerlijk wegdromen...

MarineLens 10 oktober 2020
Maakt dat natte herfstweer je ook triest? Neem je met pijn in het hart afscheid van de zomer?

Dan is dit boek een heerlijke ontsnapping!

Polly gaat door een moeilijke periode en heeft ook even nood aan een ontsnapping aan de realiteit. Ze kiest ervoor om zich helemaal af te zonderen en gaat op Mount Polbearne wonen, een eiland dat slechts wanneer het eb is bereikbaar is. Haar vrienden verklaren haar gek maar Polly heeft tijd nodig om even tot zichzelf te komen. Ze geeft zichzelf hiervoor zo’n 3 maanden de tijd. Eerst blijkt het moeilijker dan verwacht om aan deze nieuwe (prachtige) omgeving te wennen maar al snel gaat ze helemaal op in de dagelijkse beslommeringen van de eilandbewoners. Ze laat de liefde weer toe in haar leven, gaat om met verlies en wordt opnieuw verliefd...

Dit boek is luchtig en geen zware literatuur, het is een heerlijk tussendoortje als je even wilt wegdromen. De kleine bakkerij aan het strand speelt zich af in een schitterende omgeving die Jenny Colgan heel mooi omschrijft!

Naast het hoofdpersonage leer je nog heel wat andere personages kennen die allemaal hun eigen verhaal hebben en zorgen voor afwisseling.

Wederom een geweldig boek, net als Jenny Colgan’s andere boeken, die ik je van harte aanraad!

Meer recensies van MarineLens