Leuk en luchtig boek waarin je helemaal opgaat!

MarineLens 27 juni 2021
Dankzij Uitgeverij De Fontein mocht ik Leuke nieuwe buren lezen, het nieuwste boek van Jane Fallon. Ik had nog geen boeken van haar gelezen en het is eeuwen geleden dat ik nog eens een chicklit heb gelezen. En wat een goede keuze was dat! Een heerlijk ontspannend boek waar ik meteen in opging!

Het boek gaat over Laura. Laura runt haar eigen schoonmaakbedrijfje Sunshine Cleaning en ze heeft net een scheiding achter de rug. Heel ongecompliceerd, maar des te pijnlijker voor haar, alsof David helemaal niet voor haar en hun dochtertje Betsy wou vechten... Het valt niet mee om met haar budget een leuk huisje te vinden en wanneer de deal afspringt zoekt ze snel een noodonderkomen. Zo komt ze terecht in The Close, een chique villawijk in Londen, in een kleine studio boven de garage van een van de luxueuze huizen. En hier voelt ze zich helemaal niet op haar plek...

Ze wordt goed onthaald door haar huisbaas, Gail, die haar meteen kennis laat maken met haar (al even rijke) vriendinnen. Maar wanneer een van de mannen, Alec, tegen zijn vrouw een leugentje om bestwil vertelt over Laura, namelijk dat zij hem een boek gaf met een intiem Frans tekstje, lijkt ze staatsvijand nr. 1 te worden voor zijn vrouw Stella. Stella zorgt er ook voor dat de andere vrouwen zich tegen haar keren.

Laura komt echter iets te weten over Alec, waardoor Stella Laura’s hulp hard nodig heeft. Zo ontwikkelt zich een bijzondere vriendschap tussen twee vrouwen die niet meer van elkaar kunnen verschillen...

Ik heb dit boek met erg veel plezier gelezen en ik onthoud zeker Jane Fallon als auteur en ga graag op zoek naar haar eerdere boeken! Het is een luchtig boek, dat voor mij de perfecte ontspanning was na een drukke periode. Je hoeft er niet te erg bij na te denken en toch word je er helemaal in meegesleept. Klinkt perfect, toch?

De schrijfstijl is vlot, de hoofdstukken zijn niet al te lang en de personages ontwikkelen zich gaandeweg. Je leert vooral Laura en Stella goed kennen. Stella lijkt oppervlakkig maar ook zij ontwikkelt zich tot een personage met een eigen verhaal. Bovendien zitten er heel wat grappige passages en uitspraken in het boek en worden de grote verschillen in levensstijl tussen Laura en Stella op een humoristische manier benadrukt. Daardoor lees je met een lach op je gezicht verder!

Van mij krijgt dit boek: 3,5/5!

Meer recensies van MarineLens