Geweldige eerste kennismaking met Clare Mackintosh!

MarineLens 24 juni 2021
Clare Mackintosh is al een bekende naam in de thrillerwereld. Toch was dit het eerste boek dat ik van haar las en het smaakt zeker naar meer!

Je dochtertje wordt gevangen gehouden. Ze zullen haar vermoorden. De enige manier waarop je haar kunt redden is een kaper toegang verschaffen tot de cockpit. Wat zou jij doen?

Mina’s huwelijk met Adam loopt niet goed. Wanneer hij op gezinsvakantie wil, probeert ze hieraan te ontsnappen door te ruilen met een collega om als stewardess mee te gaan op de lang verwachte, eerste vlucht London-Sydney. Zo gezegd, zo gedaan en enkele dagen later bevindt ze zich tussen de VIPS op deze vlucht terwijl Adam voor hun dochtertje Sophia zorgt.

Al snel verandert het vliegtuig in een claustrofobisch ruimte wanneer enkele passagiers onverwachts aan hun einde komen. Dan blijkt dat er enkele personen van een milieugroepering aan boord zijn die het vliegtuig willen kapen. Dit terwijl enkele duizenden meters onder hen Mina’s dochtertje gevangen wordt gehouden. In ruil voor haar veiligheid moet Mina de kapers toegang geven tot de cockpit.

Dit is voor mij een aangename eerste kennismaking met Mackintosh. Ze neemt je mee in een vlot boek met een al even vlotte schrijfstijl en korte hoofdstukken. Ik was meteen aangetrokken door de setting: ik heb tot nog toe geen boeken gelezen die zich afspelen hoog in de lucht. Dit zorgt ook voor heel wat extra spanning en een claustrofobisch gevoel, er staat immers veel op het spel. Je bent als lezer getuige van hoe de verhoudingen van de passagiers tegenover elkaar en de kapers constant veranderen. Je koestert telkens je eigen verdenkingen maar de plottwists blijven komen! Een zinderende thriller in een unieke setting, die ik graag beloon met ****!

Meer recensies van MarineLens