Flora Dane is terug!

MarineLens 02 mei 2021
YES! Lisa Gardner heeft weer een nieuw boek uit! In mijn ogen zijn haar boeken altijd goed en mij stelt ze nooit teleur, ik was dus erg benieuwd!

Flora Dane is er ook terug bij! Flora heeft al heel wat moeilijke jaren achter de rug, maar ze zet alles op alles om een normaal leven te leiden, al wil dat nog niet echt lukken. Wel krijgt ze de steun van Keith, de knappe computeranalist, die ze ontmoette in het vorige boek. Wanneer ze samen op restaurant zijn, krijgt Flora een telefoontje van D.D. Warren, de rechercheur met wie ze samenwerkte in verschillende zaken in het verleden… Flora en Keith kunnen mee naar Georgia waar de overblijfselen van Lilah Abenito zijn gevonden.

Lilah werd vijftien jaar geleden ontvoerd en aangezien dit het werkterrein was van Jacob Ness lijkt Flora’s hulp voor deze zaak onmisbaar te zijn. Samen bundelen D.D., Flora en Keith hun krachten met Kimberly Quincy en de lokale sheriff om deze zaak op te lossen.

Al lijkt de zaak ingewikkelder te worden dan gedacht en door dieper in de plaatselijke gemeenschap te duiken, krijgt Flora meer antwoorden over het verleden en Jacob Ness dan ze ooit had verwacht…

Lisa Gardner schrijft heel fijn, waardoor het boek vlot leest. Hier dragen ook de perspectiefwisselingen aan bij! Haar personages en dan vooral Flora, zijn goed uitgediept waardoor je volledig met hen kan meeleven. Natuurlijk zijn de meeste personages al bekend onder de lezers dus dit draagt hier zeker aan bij, maar het is ook mooi om te zien hoe zij zich ontwikkelen. Vooral leuk om te zien is hoe Flora grote stappen zet om zich los te maken van haar trauma’s uit het verleden.

Ook de spanningsboog staat strak gespannen. Het boek is geen moment saai en de gebeurtenissen volgen elkaar voldoende snel op, al wordt er ook tijd gemaakt om meer achtergrond bij de personages te geven en hun verhaal te vertellen. Als lezer ben je daardoor helemaal mee en blijf je geboeid.

Door de achtergrond die bij de personages wordt gegeven kan je het boek in principe los lezen, maar zelf zou ik aanraden bij het begin te beginnen. Je wil de andere boeken echt niet missen! Daardoor kan je immers de ontwikkeling beter volgen en zal het verhaal je nóg meer raken.

Kortom, het boek is genieten van begin tot einde, met op het einde nog een goed uitgewerkt plot! Sluit je op in je kamer en stop niet met lezen!!!

Van mij krijgt het boek 4,5 sterren!

Meer recensies van MarineLens