Een en al spanning en mysterie

Marthe 07 december 2020 Auteur
De achterflap van dit boek klonk echt heel goed en maakte me dan ook meteen nieuwsgierig naar het verhaal. Een prestigieuze academie waar de dingen waarschijnlijk niet zo rooskleurig zijn als ze lijken? Klinkt goed!

De Academie leest als een trein. Dankzij de vlotte schrijfstijl en de korte hoofdstukjes, maar zeker ook dankzij het verhaal, is het moeilijk weg te leggen. Aanvankelijk kwam het hoofdpersonage wel een beetje oppervlakkig op me over en het was me niet helemaal duidelijk waarom ze zo opkeek naar Isabella en waarom ze zo graag naar die academie wilde gaan.

Dat kwam gaandeweg wel meer naar voren en ik vond haar al snel toch best leuk, net als de andere meisjes van de academie. Bella daarentegen vond ik echt geen fijn personage. Ik begrijp wel waarom de meisjes haar niet eerder doorprikten – ze zijn jong, redelijk naïef én ze kijken naar haar op – maar ergens had ik het misschien wel fijner gevonden als ze toch bij minstens een van de meisjes heel hard van haar voetstuk gevallen was.

Naast de perspectieven van Bella en Em, is er nog een derde perspectief. Het is in het begin helemaal niet duidelijk wiens perspectief dat is en dat zorgde meteen voor wat extra spanning. Het was ook die verhaallijn waardoor ik het liefst wilde doorlezen; ik wilde absoluut weten wie de verteller was en wat er was gebeurd. Net als het ware doel van de academie en het einde van het boek, kon ik ook dit helemaal niet voorspellen.

Kortom: een vlot geschreven, spannend en verrassend boek. Het leest heel snel en je wil als lezer écht weten hoe het verdergaat. Zeker lezen!

Ik kreeg dit boek als recensie-exemplaar. Dat heeft mijn mening op geen enkele manier beïnvloed.

Meer recensies van Marthe