Emotioneel slot

Marthe 31 mei 2020 Auteur
Na Raak me. Niet. wilde ik héél graag zo snel mogelijk aan Verlies me. Niet. beginnen. Die cliffhanger op het einde was niet goed voor mijn hart. Gelukkig viel het vervolg al snel in de brievenbus en kon ik dus ook snel lezen hoe het verderging met Sage en Luca. Opgelet: deze recensie bevat spoilers voor Raak me. Niet.

Sage en Luca zijn uit elkaar gegaan aan het einde van Raak me. Niet. nadat Sage hem op een harde manier gedumpt heeft. De periode daarna is voor hen allebei pijnlijk en moeilijk, en ook voor mij als lezer voelde het helemaal niet fijn aan. Ik leefde heel hard mee met Sage en ik hoopte de hele tijd dat het goed zou komen.

Omdat het in de ik-vorm geschreven is en je in Sages hoofd zit, is het soms moeilijk om Luca te begrijpen. In dit boek worden zijn kleine kantjes dan ook erg duidelijk, wat hem ineens veel minder ‘perfect’ maakt dan in Raak me. Niet., al was daar ook al duidelijk dat hij niet de ideale droomman is (maar hij kwam – en komt – er wel heel dicht bij in de buurt).

De schrijfstijl van Laura Kneidl en de vertaling zijn ook hier erg aangenaam om te lezen. Het verhaal van Sage en Luca weet je meteen mee te slepen en vast te houden van de eerste tot de laatste letter.

Het verhaal blijft spannend, maar ik vond het nét wat minder goed dan Raak me. Niet. Dat had echt veel indruk gemaakt. Ook Verlies me. Niet. nam ik mee naar de bakker om verder te kunnen lezen terwijl ik wachtte en ook dit las ik erg snel uit, alleen duurde het naar mijn gevoel soms wat lang voor dingen die je zag aankomen effectief gebeurden.

In dit boek ontdek je wel de bron van Sages angsten, al blijft het nog een tijdje onduidelijk wat er echt gebeurd is. Het is mooi om te zien hoe ze ook met andere mensen dan Luca, April en Megan nauwere banden leert opbouwen en hoe ze ook echt sterker wordt. Ze kent een duidelijke evolutie die erg fijn is om te zien.

Wat ik wel jammer vind, is dat het op het einde niet helemaal af voelde. Hoe het met Sage en Luca gaat is duidelijk, maar dat was niet bij iedereen zo en ik houd persoonlijk meer van echt afgeronde eindes.

Ik ben wel grote fan van deze duologie. Laura Kneidl schrijft heel goed, haar personages zijn mooi uitgewerkt en het verhaal is meeslepend en erg emotioneel. Het wist me echt te raken en ik wilde nog lang geen afscheid nemen. Dit is zo’n slot waarvan je niet wilt dat het stopt, maar wel graag wilt weten hoe het afloopt. Ik zou zelfs met heel veel plezier een derde boek lezen over Luca, Sage, April en de rest… maar met een nieuw boek van Laura Kneidl zou ik ook al blij zijn!

Ik kreeg dit boek als recensie-exemplaar voor de blogtour. Dit heeft mijn mening op geen enkele manier beïnvloed.

Meer recensies van Marthe