Holy Moly!

Martijn '69 19 april 2023
Derde Gabino Iglesias boek dat ik las, de vorige twee vond ik beter. Al was dit (relatief korte) verhaal ook best okay. Een enorme inktvis is vrijgekomen nadat een duiker die voor National Geographic werkt een gat in een ondergrondse grot heeft gemaakt.

Prima horrorverhaal, maar niet zo bijzonder als Gutmouth of Zero Saints. Het is een vrij dun boek en daardoor is het probleem nog relatief snel opgelost. Maar vooral het begin, als de National Geographic crew de grot in gaat, is echt goed. Rest is ook best okay, er vallen nog wat slachtoffers en dat is spannend en bloederig beschreven. Hoewel ik geen fan ben van enorm lang uitgesponnen finales ging het hier wel erg snel en was het boek ook vrij plotseling afgelopen.
Maar al met al wel weer een goed verhaal, ga zeker nog meer van Gabino Iglesias lezen. De lat lag na Gutmouth en Zero Saints ook wel erg hoog.

Meer recensies van Martijn '69