De andere kant van romantiek

Martijn '69 18 december 2023
Ja, heel anders dan de Engelenmaker of Post voor... maar dat is juist het goeie van Stefan Brijs. Elke keer anders, maar wel elke keer goed. Het duurde even voor het verhaal van Paul mij te pakken had, maar toen werd het almaar meer een boeiend en realistisch liefdesverhaal. Onmacht, onhandigheid, jaloezie, verdriet, afknappen, verdriet doen, afstoten... Al die zaken die de andere kant van liefde en geluk zijn of haar donkere kant geven. Het deel waarin Paul Bénédicte ontmoet, graag wil maar merkt dat liefde zich niet laat dwingen, dat het een gevoel is, iets wat er wel of niet is en waarbij geen tussenweg is, geliefd worden, maar niet de liefde terug kunnen geven omdat je het voor haar niet voelt, dat is echter dan al die nepperij in films en op tv of in veel andere boeken. Knap en mooi hoe Stefan Brijs er de vinger op legt, de andere kant van de romantiek.

Meer recensies van Martijn '69