Alle 13 goed

Martijn '69 02 augustus 2023
Van William Gay las ik eerder Twilight en dat vond ik een erg te gek boek.

13 korte (vaak 15-20 pagina's) verhalen van William Gay, gesitueerd in Tennessee waar William Gay vandaan kwam. Deed me aan de verhalen van Raymond Carver denken, met dien verstande dat het er hier net wat ruiger aan toe gaat en er soms wat bloed vloeit. Verhalen over gewone Amerikanen die ongewone dingen meemaken. En ongewone Amerikanen die gewone dingen meemaken.

Er vallen doden, er wordt vreemd gegaan, wraak genomen, er verdwijnt een kind op mysterieuze wijze, een man schiet een hond dood wat verregaande gevolgen heeft en meer van zulke gezellige gebeurtenissen in het Zuid Oosten van de US of A. Minder pervers en gruwelijk als Twilight maar nog steeds rauw en ruw en hard en gemeen, deze 13 verhalen over mensen die aan de zelfkant leven of daar terecht komen.

Meer recensies van Martijn '69