smaakbommetjes

melhartman-skynet-be 24 oktober 2019 Auteur
Ik heb alle kookboeken van ‘Living The Green Life’ omdat ze veel smaakvolle en eenvoudige vegan recepten hebben, ook deze weer.

Alles wat je nodig hebt om een succesvol gerecht te maken, is aanwezig: bij elk recept staat de bereidingstijd, de wachttijd (bij ovengebruik), of het glutenvrij is of niet, voor hoeveel personen en uiteraard de ingrediëntenlijst. Zo makkelijk wordt het je gemaakt om te koken.

Naast enkele basissausen is het boek onderverdeeld in: ontbijt, lunch, antipasti, diner, dessert, treats en drinks. Sanne geeft op het einde van het boek ook suggesties voor een hele dag, want het volstaat al om minstens één dag in de week vegan te eten. Zo krijg je een heel menu van ontbijt tot avondeten.

Een aanrader vind ik de ‘Pasta Carbo-nada’. De leuk gevonden naam suggereert het al: pasta alla carbonara waarbij de spekjes vervangen werden door een lekkere twist.

Alle gerechten zijn smaakbommetjes, maar mijn absolute favoriet is de groentelasagne. Klinkt simpel, maar de combinatie van ingrediënten is fantastisch. Mijn man zei om de vijf minuten: ‘Dit is zo lekker’. En net zoals de overige gerechten in het boek, supermakkelijk te bereiden.
Wedden dat met dit kookboek zelfs de grootste vleeseter vegan gerechten lekker zal vinden.

Meer recensies van melhartman-skynet-be