zo en zo

melhartman-skynet-be 31 oktober 2019 Auteur
Ik heb bijna hoofdzakelijk vegetarische en veganistische kookboeken in huis, want hoewel mijn man wel vlees eet, ben ik al 30 jaar vegetarisch. Ieder kookboek heeft wel enkele verrassende recepten, maar in deze ‘VEG’ vond ik er weinig terug. De recepten leken snel in elkaar geflanst zonder controle nadien. Er stonden dan ook enkele fouten in. Pluspunt: naast vegetarische ook veel veganistische recepten. Het zijn allemaal groenterecepten, vandaar geen desserts in dit kookboek, wat ook helemaal niet hoeft. Het zorgt er voor dat er veel variatie is: curry’s, stoofpotten, hartige baksels, soepen, sandwiches, ovengerechte, rijst- & noedelgerechten, pasta’s, salades, burgers en eenpanswondertjes. Apart hoofdstuk en het verrassendst vond ik de vrijdagavondsnacks. Hoewel veel recepten eenvoudig en snel zijn, zitten er toch ook behoorlijk wat recepten bij die ingewikkelder zijn en veel tijd vergen. Dus niet allemaal ‘easy' groente recepten. Groot voordeel van dit kookboek: bij elk recept staan de voedingswaarden vermeld en opnieuw mooie fotografie. Als vegetarisch kookboek voor de flexitariër best oké, met relatief veel variatie. Voor de doorgewinterde vegetariër echter zijn er betere alternatieven.

Meer recensies van melhartman-skynet-be