Een vlotte start met een langdradig einde!

Mieke Piersma 08 juli 2021
Een indrukwekkend verhaal als je leest hoe razendsnel Marit verdwenen is terwijl ze op het strand speelde, vlakbij waar haar ouders zaten.
David ging even een ijsje halen en Sanne was haar even uit het oog verloren, totdat ze merkte dat haar dochtertje weg was.
Eerst hoopte ze dat Marit haar vader achterna was gegaan, maar toen bleek dat dit niet het geval was, brak de paniek uit wat ik zo goed begrijpen kon.
Tijdens het lezen voelde ik de wanhoop van de ouders. Dit is je grootste nachtmerrie en dat wil je nooit meemaken. Marit is spoorloos verdwenen..

Tot halverwege het boek las ik vol interesse hoe het opsporen van het meisje in zijn werk ging en je hoopt dat ze de ontvoering heeft overleeft.
De misdaadjournalist Erik de Winter en zijn stagaire Ayse worden na vijf jaar ingeschakeld om Marit te vinden en wat hun gelukt is. Marit is in België en inmiddels geadopteerd.
Dan krijg je het getouwtrek tussen Nederland en België en voor mijn gevoel duurde dat te lang. Ik vond het langdradig worden en verloor eigenlijk mijn interesse.
Jammer, maar zo heb ik het ervaren. Wel vind ik dat de auteur een vlotte en prettige schrijfstijl heeft. Ik heb er lang overgedaan om dit boek uit te lezen.

Meer recensies van Mieke Piersma